
Piotr Gałkowski
02.01.2023
BHP
BHP to taki obszar biznesowy, który stoi gdzieś na szarym końcu priorytetów automatyzacji, czy digitalizacji. To przykład procesu, gdzie jego właściciele, godząc się z losem, nauczyli się jakoś radzić to excelem, to wordem, a to tonami papieru w segregatorach. Na szczęście są jeszcze i tacy, którzy postanowili powalczyć o odrobinę nowoczesności. Postawili na nowoczesny system do obsługi procesów BHP (niesłusznie sprowadzanych tylko do szkoleń), w tym m.in. do audytów stanu BHP, obsługi zgłoszeń wypadków przy pracy, pomiarów środowiska pracy, oceny ryzyka zawodowego, szkoleń wstępnych i okresowych, środków higieny osobistej i odzieży roboczej.
Problem klienta 😬 uciążliwość i niska efektywność obsługi procesów BHP oraz raportowania, rozproszenie danych i dokumentacji, „papermore” zamiast „paperless”.
Potrzeba klienta 🤔 przeniesienie obsługi procesów BHP do systemu informatycznego, wprowadzenie automatyzacji czynności, zwiększenie transparentności i dostępu do danych, paperless, raportowanie na jeden przycisk, repozytorium dokumentów.
Rozwiązanie ❗🤩 uruchomienie systemu do obsługi BHP, dostępnego z każdego miejsca i w dowolnym czasie (rozwiązanie chmurowe, z przeglądarki) oraz z dowolnego urządzenia, z gwarancją wysokiego bezpieczeństwa dostępu do danych wyłącznie przez uprawnionych użytkowników.
Cechy systemu 🔍😍
• planowanie i rejestrowanie wyników audytów stanu BHP wraz z archiwizowaniem dokumentacji
• obsługa zgłoszeń wypadków przy pracy, tworzenie protokołów powypadkowych, przekazywanie do ZUS, naliczanie zasiłku, obsługa poleceń powypadkowych,
• wykonywanie pomiarów środowiska pracy wraz ze sprawozdaniami, aktualizacją ryzyka zawodowego, potwierdzaniem przez pracowników, informowaniu o wynikach pomiarów,
planowanie poprawy warunków,
• tworzenie charakterystyk stanowiska pracy,
• obsługa i raportowanie wyników szkoleń BHP,
• obsługa zasobów higieny osobistej i odzieży roboczej,
• raportowanie, np. roczne analizy stanu BHP.
Korzyści dla klienta 🚀📈🥰
• dane w jednym miejscu,
• kontrola i zarządzanie dostępem do danych,
• repozytorium dokumentów,
• zwiększenie efektywności obsługi procesów i skrócenie czasu dostępu do danych,