
Piotr Gałkowski
11.01.2022
Preboarding
Tym razem o apce dla preboardingu, czyli zmorze wielu działów kadrowych. A właściwie powinienem napisać o APLIKACJI - bo obsługa zadań preboardingowych nie jest ani prosta, ani standardowa i potrzeba do tego zaawansowanych mechanizmów. W skrócie, aplikacja przeznaczona jest dla działów HR i służy do planowania oraz realizacji zadań przygotowujących zasoby i firmę do przyjęcia nowego pracownika.
Problem klienta 😬 duża liczba różnych zadań do realizacji w krótkim terminie kierowanych do wielu działów firmy, brak bieżącej wiedzy o stanie realizacji zadań, niska efektywność procesu, zbyt wiele etatów zajmujących się obsługą procesu, niezadawalający poziom „employer branding”.
Potrzeba klienta 🤔 podniesienie jakości „employer branding”, automatyzacja planowania i realizacji zadań przygotowujących stanowisko pracy, uzyskanie transparentności procesu, bieżące reagowanie na stan realizacji zadań.
Rozwiązanie ❗🤩 wprowadzenie APLIKACJI do obsługi zadań preboardingowych zarówno w wobec do nowego pracownika, jak i różnych działów oraz komórek firmy.
Cechy aplikacji 🔍😍
• tworzenie zadań preboardingowych zależnie od stanowiska pracy,
• planowanie zadań z wyprzedzeniem zależnie od planowanej daty zatrudnienia,
• wysyłanie powiadomień mailowych do działów firmy z zadaniami do wykonania,
• integracja zadań ze zdarzeniami w MS Outlook,
• rejestrowanie zrealizowanych zadań przez działy firmy, w tym z załącznikami,
• wysyłanie powiadomień do nowego pracownika np. z ankietą, skierowaniem na badania lekarskie, powitaniem, harmonogramem spotkań, materiałami do zapoznania, itd.,
• tworzenie harmonogramów spotkań, np. z Zarządem, buddy’m, IT, opiekunem HR,
• tworzenie grafików pracy,
• tworzenie programów i harmonogramów szkoleń, w tym BHP, z uwzględnieniem grafiku pracy,
• bieżące monitorowanie stanu realizacji zadań przez HR na tzw. kartotece pracownika,
• obsługa z komputera lub urządzenia mobilnego,
• raportowanie i KPI.
Korzyści dla klienta 🚀📈🥰
• podniesienie wydajności obsługi procesu (mniej pracy ręcznej),
• transparentność w dostępie do stanu zadań przez zaangażowanych pracowników,
• centralne miejsce do zarządzania zadaniami preboardingowymi (planowanie zadań i stan realizacji przez nowego pracownika i działy firmy),
• usprawnienie przepływu informacji (workflow i integracja),
• postrzeganie firmy przez nowych pracowników jako nowoczesnego i dbającego prawodawcę.